מגרש הכדורגל המיתולוגי של מכבי חדרה יהפוך לשכונת מגורים חדשה

חברת אאורה קיבלה אור ירוק להקמת פרויקט נרחב של 4 מגדלי מגורים בני 17-21 קומות, עם 430 יח"ד וכ – 5,000 מ"ר המיועדים למסחר שיוקמו בשטח מגרש הכדורגל המיתולוגי של מכבי חדרה.

העלות המוערכת להקמת הפרויקט היא כ – 556 מיליון שקל והשיווק שלו צפוי לאוגוסט 2018.

חברת אאורה, בבעלותו של יעקב אטרקצ'י, יוצאת לדרך עם פרויקט נרחב בקרקע בה ממוקם, בין היתר, מגרש הכדורגל המיתולוגי של מכבי חדרה.

 

לפני כשנתיים, זכתה החברה במכרז של אגודת מייסדי חדרה, לרכישה של  קרקע בשטח כולל של כ- 9.5 דונם במרכז העיר, בתמורה לכ- 80 מיליון שקל.

 

בין המוכרים נוצרו חילוקי דעות בנוגע לאופן חלוקת הכספים ממכירת הקרקע, אך נסללה הדרך להוצאתו של הפרויקט לפועל באמצעות חתימה על הסכם פשרה בין הצדדים, שקיבל תוקף של פס"ד מבית המשפט וזכה לאישור האסיפה הכללית באגודת מייסדי חדרה. בכך הושלמה העסקה באופן סופי והפרויקט יוצא לדרך.

 

כעת, על המוכרים לדאוג לפינוי המחזיקים במגרש וחברת אאורה צפויה לקבל מגרש פנוי וזמין לבניה. לאור זאת, מחיר רכישת הקרקע עודכן ל-80 מיליון שקל בהסכמת הצדדים, והמגרש יהיה פנוי וזמין לבניה עם גמר התשלום עבורו. 

 

מאז זכתה חברת אאורה במכרז, בצל חילוקי הדעות המשיכה החברה בקידומו של הפרויקט והתקשרה עם בעלי הזכויות במגרש הצמוד, בו בנויים כיום בניינים ישנים עם 22 דירות ו- 8 חנויות במסגרת עסקת "פינוי בינוי". במסגרת עסקה זו, תהרוס אאורה את המבנים הקיימים ותבנה מגדל נוסף, רביעי שיהווה חלק מהפרויקט.

 

השטח הכולל להקמת הפרויקט הינו כ- 12 דונם והוא ממוקם במרכז העיר חדרה, בין הרחובות ששת הימים, הרברט סמואל, ורמב"ם.

 

מדובר במרכז הממשי של העיר בו ממוקמים מרבית השירותים המשמעותיים לתושבים – בניין העירייה, היכל הספורט העירוני, המוסד לביטוח לאומי, מכללת אפיק, בית משפט השלום והתחנה המרכזית של חדרה.

 

פרויקט זה מהווה חלק מתכנית כללית המאושרת באזור, אשר צפויה לשנות את פני מרכז העיר בחדרה.

 

עפ"י התכנית שאושרה, שני המגרשים כוללים זכויות בניה לכ- 333 יח"ד לצד כ- 4,200 מ"ר של שטחי מסחר וחניה תת קרקעית.

 

אאורה מתכוונת להגיש בקשה להגדלת הזכויות בפרויקט במסגרת ההקלות הקיימות, ולהקים סביבת מגורים איכותית, עם מתחם מגורים ומסחר שמשלב בנייה מרקמית מודרנית וייחודית, המותאמת לסביבה הקיימת.

 

במתחם יוקמו 4 מגדלים בני 17-21 קומות, כאשר החלק החזיתי של המגדלים הפונה לרחוב, יכלול קומת מסחר גבוהה לצד שטחי מסחר נוספים ומעל חניון תת-קרקעי.

 

סה"כ יכלול המתחם כ- 5,000 מ"ר של שטחי מסחר. ובפרויקט יהיה תמהיל מגוון של דירות, החל מ- 3 חדרים ועד 6 חדרים ודירות מיוחדות, כגון מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים.

 

הקמת הפרויקט מוערכת בכ-550 מיליון שקל ושיווקו צפוי להתחיל באוגוסט 2018.

 

ההכנסות הצפויות לפרויקט הינן כ-652 מיליון שקל, כך שהרווח הצפוי לחברה הינו כ-96 מיליון שקל, סכום המשקף תשואה נאה של כ- 17.3%.

 

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה ישראל: "אנו שמחים על הסרתם של החסמים שעיכבו את יציאתו של הפרויקט אל הפועל. מדובר בפרויקט משמעותי אשר במסגרתו יוקם מתחם מגורים איכותי באזור עם נגישות מצוינת לצירי התחבורה המרכזיים. בשנים האחרונות הערים במישור החוף הפכו מבוקשות ביותר, בעיקר עבור זוגות ומשפחות צעירות, לכן נמשיך לבחון הזדמנויות לצורך הרחבת פעילותנו באזור".